top of page

Tallers de ceràmica i de mini-tapís


El proper 10 de juny al matí, Joana Rodway oferirà a Cartellà dos tallers consecutius. A les 9:15, taller de ceràmica i a les 11:15 taller de mini-tapís de macramé i ceràmica.

El preu de cada taller és de 17 € (14€ per als socis de l'Ateneu)

Per a inscripcions i aclariments: joanarodway@gmail.com


Joana Rodway, sòcia de l'Ateneu, va participar a la primera edició de #llemenart, la Trobada d'Artistes de la Vall de Llémena, amb una mostra del seu treball i un taller de mini-tapís. Així explicava la seva activitat al catàleg informatiu de la trobada:

Nascuda un 13 de desembre, però enamorada del sol i l’escalfor, ben aviat vaig trobar en la natura, l’expressió artística i les paraules un refugi i una eina salvavides per a gestionar les emocions intenses d’una infància difícil. Autodidacta multidisciplinària i amb la influència educadora d’una mare mestra, vaig obrir-me un canal de YouTube fa uns anys per a ensenyar a treballar la resina epoxi en la vessant artística, mentre venia a través d’Instagram i botiga online les meves creacions i consolidava una petita comunitat artística. Amb el temps vaig sentir que la resina epoxi no era un material amb el que m’identifiqués com a amant de la natura i, en un procés d’introspecció d’un any, descobrint i buscant expressar-me a través de diversos materials i tècniques, vaig enamorar-me del macramé i de la ceràmica. Els ceramistes Lluís Xifra i Nuri Negre han posat un granet important en el meu camí cap al descobriment d’aquest art. Per a mi, la natura i la creativitat són llar. Les meves peces tenen influència en l’estil boho (o, com diu la meva mare; un estil una mica hippy, una mica rústic, una mica cuqui) combinant fusta amb els tons de l’argila blanca decorada i els colors del cotó del macramé. Els meus relats parlen de la natura i les meves il·lustracions són en blanc i negre perquè m’encanta passejar-me entre la simplicitat o la complexitat que ofereix una línia negra.
Projectes actuals: Fa ben poc he reprès el canal de YouTube Joana Rodway amb un aire diferent, apropant el bosc i l’art als espectador/es. Estic escrivint un recull de 10 relats que portaran mandales relacionats amb cada història i que el lector podrà gaudir pintant. Es titularà “La Historia de la Naturaleza” (en un futur en català i anglès). Els estius ofereixo un taller de ceràmica anomenat “Arrels i Terra” on ens apropem a l’argila des de les arrels prehistòriques i parlem sobre els inicis de la ceràmica. Un espai al bosc on connectar amb l’humà que érem i desconnectar de l’humà que som –cada vegada més lluny d’un animal i més proper a una màquina–, crearem objectes per suplir necessitats i no per “tenir-ne més”. Agraïda pels reptes de la vida que m’han fet ser la persona que sóc avui i disposar de la sensibilitat que m’acompanya en aquest viatge, i que és la meva empremta en les meves creacions i relats, enfocada en la millora personal i abraçant els canvis. Gràcies per llegir!

Destaquem ...

Darreres entrades

Etiquetes

bottom of page