Descobertes de la Vall. Ruta de les 4 ermites

Diumenge, 11 de juny de 2023, una dotzena d'excursionistes, 17,5 Km i 670 de desnivell.

Sortim a les 8.00h de Sant Andreu de la Barroca; passant per can Verdaguer arribem a la cara nord de la mina de Les Pedreres i, tot seguit, arribem a la segona ermita: Sta Brigida d'Amer, on esmorzem contemplant Amer, La Cellera, La Salut i la vall del riu Brugent.

Passem per la vertent sud de Les Pedreres, on veiem la pista d'enlairament dels parapents, i ens dirigim cap a la font de Can Catau per un corriol fresc. De nou arribem i seguim en direcció Amer la carretera de La Barroca on trobem un camí a la dreta que ens du a un grup de tres pujols anomenat Els tres Rocs on fem paradeta per seguir gaudint del paisatge.

Ara ens dirigim cap al cingle de Sant Roc creuant la carretera a l'alçada de Can Llapart.

........Arribem a Sant Roc per la pista i després el corriol que discorre a tot el llarg del Pla de Sant Roc on dinem amb les vistes sobre el Pla de Sant Joan. En acabat tornem tot pujant a Santa Lena on comença a plovisquejar i tanquem la ruta tornant de dret pel bosc de Can Sotera fins a Sant Andreu de la Barroca datada del 985 i parròquia de la qual formen part Santa Lena i Sant Roc, on ens fem la foto final.