Excursió a Rocacorba

Diumenge, 18 d'octubre

Un cop passat l’estiu, entrats a la tardor, ens tornem a posar en marxa. De fet, feia temps que teníem un objectiu que pel fet de tenir-lo tant a prop, sempre acabàvem deixant-lo per una altre ocasió. Finalment ens hem decidit a fer-lo: el proper diumenge 18 d’octubre pujarem fins al Santuari de la Mare de Déu de Rocacorba.

Aprofitant que farem la sortida, només esmentar-vos algunes curiositats. Una d’elles és que el cim més alt de la muntanya s’anomena Puigsou (992 msnm), on hi ha els visibles repetidors de radio i televisió. Rocacorba és el nom del poble on també hi ha el santuari, el qual es troba situat just a sobre d’una penya corba que recorda la proa d’un vaixell, la qual, per la seva forma singular li dona el nom. A més, anomenar que junt amb Biert, Adri, Montbó, Montcal i Canet d’Adri formen part del municipi de Canet d’Adri. Per tant, esmentades aquestes curiositats, afegir que per la seva alçada, és la muntanya més alta de la comarca del Gironès.

Pujar fins al santuari de Rocacorba, a més de permetre’ns conèixer millor el nostre entorn més proper, si el dia és prou clar, ens permetrà veure la Vall de Biert, la Vall del Llémena, l’estany de Banyoles i fins i tot el Cap de Creus, el Montgrí, les Illes Medes, les Gavarres, el Montseny i/o el Puigmal.

Per tant, un cop feta aquesta petita explicació, per la proximitat i per tot el que ens representa als veïns de la Vall del Llémena, creiem que ja ha arribat el dia de fer la tant esperada excursió.

El diumenge 18 a les 08:30 del matí ens trobarem a la plaça del pavelló. Amb cotxes particulars ens aproparem fins a Canet d’Adri, continuarem en direcció Adri i abans d’arribar-hi, a l’alçada de Mas Vert, trencarem a l’esquerra per la pista de grava. Just a l’alçada de la pedra que ens indica el camí de Rocacorba o Biert, ens decantarem cap a l’esquerra direcció Biert fins que se’ns acabi la carretera. Allà aparcarem els cotxes i un cop estiguem preparats, ens enfilarem sender amunt.

Calculem que l’ascensió, en funció del ritme del grup, la farem amb un parell d’hores. Un cop al santuari, ens hi estarem una hora per descansar, gaudir de l’entorn i de les magnífiques vistes. Així que, cap als vols de dos quarts d’una del migdia tornarem pel mateix camí per ser abans de les 14:00 altre cop als cotxes on donarem per acabada l’excursió.

Esperem que el dia faci de bon caminar i que l’excursió sigui del vostre interès. Ens veiem el proper diumenge.

Entre tant, salut i bona setmana.